Anak-anak adalah ‘cerminan’ daripada ibu bapa mereka. Sama seperti manusia, haiwan seperti kucing juga memiliki dua jenis gen yang diwarisi daripada ibu bapa – setiap satunya adalah daripada ibu dan bapa.

Jika manusia kelihatan seakan sama seperti ibu bapa mereka, nampaknya kucing juga begitu ya.

Berikut merupakan lapan belas contoh anak kucing yang ternyata kelihatan sama seperti ibu atau bapa mereka :

#1 Warna dan tompokan yang sama!

Peek Me

#2 Begitu juga yang ini..

Peek Me

#3 Tak perlu ujian DNA pun dah tahu mereka ni anak beranak

Peek Me

#4 Sama comel.. Geramnya!

Peek Me

#5 “Jangan berani usik anak aku!”

Peek Me

#6 Saiz sahaja yang membezakannya

Peek Me

#7 “Kami kembar lah, bukan anak beranak”

Imgur

#8 “Mana sudah si kecil tu pergi?”

Imgur

#9 “Dah siap gambar tu tolong cuci ye bang, nak sangkut kat dinding…”

Pinterest

#10 Hati-hati kat penyambung wayar kat sebelah, tak pasal-pasal kena ZAAAPP kang

Pinterest

#11 “Mak, nampak tak benda mencurigakan kat depan tu?”

Flickr

#12 Tengah buat yoga ke tido ni?

Nairaland

#13 “Eh, bertompok sama dengan akulah!”

Imgur

#14 “Cepat beri makan bukan ambik gambar”

Imgur

#15 “Kami dah BESAR mata ni masih tak takut ke?

Flickr

#16 Warna kelabu yang lembut mesti lembut jika pegang mereka berdua ni kan?

Pinterest

#17 “Karpet ni jadi milik kami”

Imgur

#18 Kembar BATMAN!

Pinterest

Setiap anak kucing mendapat kira-kira 50% DNA mereka daripada ibu manakala separuh lagi iaitu 50% daripada bapa. Namun, salinan gen yang disalurkan kepada anak daripada ibu bapa bersifat rawak.

Comel betul semua kucing-kucing ini, bukan? Jika anda ada kucing yang sama seperti ibu bapa mereka, jangan lupa kongsikan bersama-sama semua di ruangan komen ya!

Maybe you're interested :

Share

Video Popular